ניתוח אף גם לציבור החרדי

מערכת שורש  כ סיוון, תשעו  6/26/2016

מדוע יותר קל לחרדים לבצע ניתוח אף מאשר ניתוח פלסטי אחר?
.......................

ניתוח אף גם לציבור החרדי

צילום: יח"צ האתר

זה נכון שבציבור החרדי לא נהוג לבצע ניתוחים פלסטיים, מסיבות רבות, חלקן קשורות לצניעות, אחרות לתפיסה תרבותית של הגוף וכן לעצם זה שאותם ניתוחים נתפסים כהבל הבלים השייכים לעולם החילוני, אך בדומה לחילוניים, גם חרדים רבים לא מתביישים ללכת לרופאים ומרפאות ולעבור ניתוחים פלסטיים מסוגים שונים, ובפרט ניתוח אף שנחשב, גם בציבור החילוני וגם החרדי לניתוח פלסטי הפופולארי ביותר.

יש שורה של הסברים מדוע גם בציבור החרדי נהוג לבצע ניתוחי אף, אנחנו נציג כמה מהם. ראשית, לא מעט מהניתוחים לא מוצגים כניתוחים לשיפור אסתטי בהכרח, אלא ניתוחים הכרחיים. זה נכון במקרה של תאונות, חבלות או מקרים אחרים. זה נכון, שלא תמיד מדובר בעניין בריאותי גרידא, אך עצם זה שאפשר להסתכל עליו ככזה, מקל על ההחלטה לעבור את הניתוח.

שנית, ניתוח פלסטי באף, יכול במקרים רבים לשפר את הסטטוס לפני השידוך. גבירם ונשים רבות, חשים לא פעם תחושת חוסר ביטחון עקב המראה שלהם, וניתוח קטן יכול לשפר את זה.

שלוש, ניתוח אף שונה מניתוחים פלסטיים אחרים, מאחר והוא קל ופשוט, על כן ניתן לבצע אותו באופן מהיר בלי לבזבז זמן חשוב ובלי לשנות את שגרת החיים.

ארבע, צריך לזכור שהעולם החרדי נחשף מאוד לעולם החילוני באמצעות התקשורת ובפרט באמצעות האינטרנט, החומות כך טוענים רבים נשברו מזמן. בדומה לטרנדים אחרים שנכנסים לעולם החרדי, גם טרנד האסתטיקה ובפרט ניתוחים פלסטיים נכנס גם לעולם החרדי.

על ההבדלים בין ניתוח אף לציבור החרדי לציבור החילוני

למרות כל ההסברים הנ"ל, צריך לזכור שיש שורה של הבדלים בין הגישות לניתוחים פלסטיים בציבור החילוני לבין הציבור החרדי. זו הסיבה שכמות המנותחים בציבור החילוני עולה על זה של הציבור החרדי.

ההבדל הראשוני בגישה היא, שחרדים אשר מבקשים לעבור ניתוח אף, יבקשו אישור מהרב שלהם, והוא ידריך אותם האם לעבור את הניתוח ולפעמים אפילו היכן. רבנים אשר מכירים בחשיבות הניתוח או יותר נכון, מכירים בעובדה שיש לניתוח השפעה עמוקה על מי שעובר אותו, הרי שהם יהיו מוכנים לתת אישור למי שמבקש מהם. רבנים אחרים אשר יראו בניתוח צורך אסתטי ותו לא, יסרבו ובכך אותם אנשים שירצו לעבור את הניתוח, יצטרכו להחליט האם להמיר את דעת רבניהם או שלא. בדרך כלל הם יבחרו באופציה השנייה.

נקודה אחרת היא, היכן לבצע את הניתוח. צריך לזכור שזה תלוי בגורמים כמו, מי מנתח (גבר או אישה), היכן מבוצע הניתוח, כיצד זה ישפיע על המשפחה והילדים, ועוד. מדובר על נקודות שבציבור החילוני נתפסים כניתנים לפתרון או שאין צורך כלל לראות בהם כבעיה שדורשת פתרון, הרי שאצל החרדים ההתבוננות היא אחרת, ולכן גם נקודת המבט על ניתוחים פלסטיים באף היא שונה באופן מהותי.